Podsumowanie projektu czytelniczego „ Podróże do bajek i baśni” – klasa II „a”.

W tym roku szkolnym od października do maja uczniowie klasy II „a” realizowali projekt czytelniczy: „Podróże do bajek i baśni”, czyli bajkowa podróż do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni.  Dzięki czytaniu odpowiedniej literatury dziecko staje się lepsze, bogatsze wewnętrznie, pragnie, aby zawsze tryumfowało dobro i sprawiedliwość. Bajki pomagają poznawać i nazywać własne emocje oraz podpowiadać sposoby radzenia sobie z nimi. Dlatego wspólnie z uczniami poznaliśmy takich bohaterów bajek i baśni  takich jak: „Kopciuszek”, „Kubuś Puchatek”, „Brzydkie Kaczątko”, „ Czerwony Kapturek”, „ Czterej muzykanci z Bremy”, „Pinokio”, „Calineczka”. Po przeczytaniu bajek i baśni  rozmawialiśmy  na temat postawy głównych bohaterów. Uczniowie dowiedzieli się, że można być dobrym, pracowitym i skromnym, albo zarozumiałym i zawistnym, czy złym. Poznali ważne życiowe wartości, takie, jak: przyjaźń, pomoc innym, dobroć. Zastanawialiśmy się nad tym, czy jeżeli ktoś jest inny, to jest też gorszy. Dowiedzieliśmy się też, że nikogo nie należy oceniać po wyglądzie. Trzeba poznać kogoś i dać mu szansę. Czytaniom bajek towarzyszą różne działania, które mają pomóc w poznaniu tych wartości.

Czym chleb dla ciała tym, baśń dla duszy ” – tymi słowami można podsumować rolę baśni w wychowaniu dziecka.

mgr Joanna Bawoł