Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z osobami z zespołem Downa. Jako wyraz akceptacji, tolerancji i szacunku uczniowie naszej szkoły, 21 marca założyli kolorowe skarpetki – nie do pary. Zakładając kolorowe skarpetki, zwrócili na siebie uwagę, a tym samym zwrócili uwagę na problemy ludzi
z zespołem Downa.
W Światowym Dniu Osób z Zespołem Downa uczniowie pokazali, że różni ich tak niewiele – tylko jeden dodatkowy, niepasujący chromosom – tak jak dodatkowa, niepasująca skarpetka. Światowy Dzień Zespołu Downa przypada na 21 dzień 3 miesiąca, ponieważ dodatkowy trzeci chromosom w 21 parze chromosomów w komórkach człowieka powoduje występowanie tej wady genetycznej.
W tym dniu wszyscy okazaliśmy naszą solidarność z osobami z trisomią 21. Włączyliśmy się w akcje społeczne pokazujące akceptację i zrozumienie. Dajemy osobom z zespołem Downa i ich bliskim czytelny znak naszego zainteresowania i aprobaty. Drobne gesty mają znaczenie, mogą przysłużyć się niwelowaniu barier i przezwyciężaniu krzywdzących stereotypów.
mgr Ewelina Krawczyk
mgr Agnieszka Korczak
mgr Anna Masajada