Opis pracy konkursowej wykonanej przez członków i członkinie Szkolnej Grupy Praw Człowieka w Czerminie na ogólnopolski konkurs pt. „Twój Głos ma Moc” – Praca została wyróżniona przez jury.
Forma pracy: imitacja muralu.
Cel: Przekazanie społeczności szkolnej, że warto być sobą oraz pokazania, że nie boimy się negatywnej oceny przez inne osoby. Propagujemy życie według własnych zasad oraz przekonań. Na naszym mini muralu przekazaliśmy/przekazałyśmy z jednej strony negatywne oddziaływanie jednostek na inne jednostki w naszej czermińskiej społeczności szkolnej oraz fakt, ze osoby słabe ulegają ich wpływom. Ten proces został przedstawiony w szarych, nieoptymistycznych kolorach. Natomiast barwny świat przedstawia pozytywne myślenie o własnej osobie i bycie sobą.
Tworząc tę pracę autorom/autorkom towarzyszyły takie emocje jak: radość, duma, poczcie spełnienia oraz sprawczości, iż dzięki nam każdy zrozumie, że może tworzyć swoje, własne otoczenie, w którym przebywa. Nie obyło się również bez negatywnych wrażeń: rozczarowania, współczucia oraz poczucia wewnętrznej złości z faktu, że w każdej społeczności spotyka się osoby gnębiące innych, wykorzystujące oraz obrażające drugą osobę.
Mamy nadzieję, ze nasze wyrażenie siebie na tej imitacji muralu sprawi, że osoby nieszanujące innych choć przez chwilę zastanowią się nad swoim postępowaniem. Tym bardziej, ze już widzimy duże zainteresowanie naszą pracą oraz akcją.
Czy akcja przyniosła spodziewany rezultat: Mamy nadzieję, że tak. Ale na rezultat trzeba czekać. Takich problemów, o których tu piszemy i na co zwróciliśmy/zwróciłyśmy uwagę nie rozwiąże jedna akcja, lecz wg przysłowia „kropla drąży skałę” należy kontynuować takie działania.
Ile osób organizowało akcję: 15
Ile osób było odbiorcami: 220 osób
Mocne strony akcji: Do mocnych stron akcji i pracy nad mini muralem zaliczamy: współpracę w zespole, ciekawe pomysły, zainteresowanie kolegów/koleżanek oraz nauczycieli/nauczycielek naszą akcją, mile spędzony czas, duże wsparcie ze strony nauczycielek- opiekunki grupy oraz pani od plastyki, wsparcie ze strony AI ( pozyskanie materiałów), zaistnienie czynne naszej grupy w społeczności szkolnej. Nasza praca stanie się częścią dekoracji do apelu z okazji Międzynarodowego Dnia Tolerancji.
Słabe strony: strona techniczna- przy malowaniu farbami, początkowo nas denerwowało, ze farby się rozpryskują potem już opanowałyśmy problem.
Uczniowie/uczennice Szkolnej Grupy Praw Człowieka
w Czerminie ( woj. podkarpackie)
Opiekunki: mgr Adamina Gawron, mgr Ryszarda Kryczka