W grudniu w bibliotece szkolnej kontynuowano zajęcia dla dwóch grup uczniów, korzystających w tym czasie ze świetlicy w ramach projektu ,,Walizka marzeń- podróże
z bajkoterapią”.
Uczniowie przenieśli się wyobraźnią do Włoch. W grupach tworzyli makiety własnej pizzerii oraz kartę dań. Lepili pizzę z plasteliny. Tańcząc do rytmu tarantelli naśladowali cztery etapy tworzenia pizzy: zagniatanie, rozciąganie, podrzucanie do góry, smarowanie ketchupem i nakładanie składników. Określali prawdziwość zdań związanych z tradycjami spożywania włoskich posiłków. Odpoczywali przy spokojnej włoskiej muzyce, powtarzając słówka: ciao – cześć, grazie – dziękuję. Na koniec wypełnili kartę pracy – skojarzenia związane z Włochami.
Dzieci przeniosły się myślami wraz z Emmą, bohaterką bajki terapeutycznej do Islandii. Dowiedzieli się, że Islandia jest znana z gorących źródeł, gejzerów i wodospadów. Nowo poznany kolega Emmy – Bjarni czekał z niecierpliwością na wybuch islandzkiego gejzera, Stokkura. Emma zaproponowała, żeby wypełnić czas czekania czymś ciekawym. Dzieci obserwowały bulgoczącą wodę oraz szukały kamieni w kształcie serca. W ten sposób czas oczekiwania im się nie dłużył.
Emma i Bjarni zbliżyli się do rozgrzanego basenu, do którego chłopiec chciał od razu wskoczyć. Dziewczyna go powstrzymała. Najpierw sprawdzili temperaturę wody stopą, policzyli do dziesięciu
i dopiero usiedli w wodzie. Była to dla Bjarniego kolejna lekcja cierpliwości. Bjarni zabrał Emmę na trening piłki ręcznej – popularnego sportu w Islandii.
W trakcie zajęć w bibliotece uczniowie przeprowadzili ciekawe eksperymenty: „gejzer w butelce” oraz „słoik cierpliwości”. Wzięli udział w grze „Fakt czy legenda?”, sprawdzając swoją wiedzę o Islandii. Poznali również wiarygodne źródło informacji – stronę National Geographic Kids, gdzie odkrywali ciekawostki
o tym kraju. Wypełnili kartę pracy „Symbole Islandii”, a następnie oddali się twórczej zabawie, malując elfy
i trolle – postacie, w które wierzy część Islandczyków. Według lokalnych wierzeń ukrywają się one za skałami, dlatego warto być dla nich życzliwym.
Uczniowie byli aktywni, chętnie się wypowiadali. Zajęcia upłynęły w przyjaznej atmosferze.














