Raport z ewaluacji zewnętrznej

W maju bieżącego roku w naszej szkole odbyło się badanie zewnętrzne przeprowadzone przez wizytatorów. Wyniki badania przedstawia poniższa tabelka, natomiast pełny raport z ewaluacji, dostępny dla każdego, zamieszczony jest na platformie internetowej www.npseo.pl, pod adresem  http://www.npseo.pl/action/raports Jest to efekt końcowy kilkutygodniowej pracy zespołu wizytatorów ds. ewaluacji w szkole.

Raport jest źródłem informacji na temat badanej placówki. Określa poziom spełniania wymagań stawianych szkołom przez państwo.  Tworzy opis pozwalający rodzicom, uczniom, nauczycielom i wszystkim zainteresowanym dowiedzieć się, jak wartościowe są działania podejmowane w szkole. Czy uczniowie czują się w niej bezpiecznie, czy nauczyciele stwarzają im warunki do rozwoju na miarę ich możliwości, czy szkoła inspiruje do aktywności, czy ocenia sprawiedliwie i w sposób sprzyjający uczeniu się, jaką ma koncepcję działania.

Poziom A – oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę

Poziom B – oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę

Poziom C – oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę

Poziom D – oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę

Poziom E – oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę

Wymaganie

 

Poziom spełniania wymagania

 

Obszar: Efekty

 

 

Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu

gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu

potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

 

B

 

Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności

 

B

 

Uczniowie są aktywni

 

B

 

Respektowane są normy społeczne

 

C

 

Obszar: Procesy

 

 

Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy

 

B

 

Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy

programowej

 

B

 

Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany

 

B

 

Procesy edukacyjne są efektem współdziałania

nauczycieli

 

B

 

Kształtuje się postawy uczniów

 

B

 

Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans

edukacyjnych

 

C

 

Obszar: Środowisko

 

 

Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz

wzajemnego rozwoju

 

B

 

Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów

 

C

 

Promowana jest wartość edukacji

 

B

 

Rodzice są partnerami szkoły

 

B

 

Obszar: Zarządzanie

 

 

Funkcjonuje współpraca w zespołach

 

B

 

Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny

 

B

 

Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i

wyposażenie

 

B