W maju bieżącego roku w naszej szkole odbyło się badanie zewnętrzne przeprowadzone przez wizytatorów. Wyniki badania przedstawia poniższa tabelka, natomiast pełny raport z ewaluacji, dostępny dla każdego, zamieszczony jest na platformie internetowej www.npseo.pl, pod adresem http://www.npseo.pl/action/raports Jest to efekt końcowy kilkutygodniowej pracy zespołu wizytatorów ds. ewaluacji w szkole.
Raport jest źródłem informacji na temat badanej placówki. Określa poziom spełniania wymagań stawianych szkołom przez państwo. Tworzy opis pozwalający rodzicom, uczniom, nauczycielom i wszystkim zainteresowanym dowiedzieć się, jak wartościowe są działania podejmowane w szkole. Czy uczniowie czują się w niej bezpiecznie, czy nauczyciele stwarzają im warunki do rozwoju na miarę ich możliwości, czy szkoła inspiruje do aktywności, czy ocenia sprawiedliwie i w sposób sprzyjający uczeniu się, jaką ma koncepcję działania.
Poziom A – oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę
Poziom B – oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę
Poziom C – oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę
Poziom D – oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę
Poziom E – oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę
Wymaganie
|
Poziom spełniania wymagania
|
Obszar: Efekty
|
|
Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe
|
B
|
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności
|
B
|
Uczniowie są aktywni
|
B
|
Respektowane są normy społeczne
|
C
|
Obszar: Procesy
|
|
Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy
|
B
|
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
|
B
|
Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany
|
B
|
Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli
|
B
|
Kształtuje się postawy uczniów
|
B
|
Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych
|
C
|
Obszar: Środowisko
|
|
Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju
|
B
|
Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów
|
C
|
Promowana jest wartość edukacji
|
B
|
Rodzice są partnerami szkoły
|
B
|
Obszar: Zarządzanie
|
|
Funkcjonuje współpraca w zespołach
|
B
|
Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny
|
B
|
Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie
|
B
|