Wycieczka do Kopalni Soli w Bochni

W dniu 23 listopada 2022 uczniowie klas piątych i czwartych wraz z opiekunami: panią Renatą Ogorzałek, panią Magdaleną Dudek-Klich, panią Eweliną Krawczyk oraz panią Marceliną Stalą, wyjechali na dwudniową wycieczkę do Kopalni Soli w Bochni.
Celem naszej wycieczki było zwiedzanie, odkrywanie podziemi kopalni, nauka poprzez zabawę, aktywny wypoczynek oraz nocleg w znajdującej się na głębokości 250 metrów pod ziemią wykutej w soli komorze Ważyn. Dodatkową korzyścią całego pobytu, był również panujący wewnątrz mikroklimat, który wpłynął prozdrowotnie na wszystkich uczestników wycieczki. Po wejściu na teren obiektu, przywitała nas Pani przewodnik, która to wprowadziła cała grupę w historię powstania i funkcjonowania najstarszej w Polsce kopalni soli kamiennej. Następnie w małych grupkach zjechaliśmy górniczą windą 250 metrów w głąb kopalni, która stanowi swoistego rodzaju podziemne miasto. Po krótkim odpoczynku i obiadokolacji, wyruszyliśmy na wycieczkę śladami pracujących niegdyś pod ziemią górników. Podczas wycieczki mieliśmy okazję przeprawić się łodziami przez zalaną solanką komorę, obejrzeć liczne ekspozycje multimedialne, przejechać się podziemną kolejką, a także odwiedzić kaplicę świętej Kingi – patronki górników solnych. Dzięki temu, poznaliśmy historię wydobycia soli i trud górniczej pracy. Zwiedzanie kopalni przyczyniło się również do pogłębienia naszej wiedzy z zakresu historii, przyrody, geografii oraz fizyki. Dzień zakończyliśmy dyskoteką i meczem piłki nożnej rozegranym we własnym gronie na podziemnym boisku sportowym. Po przespanej nocy i śniadaniu wyruszyliśmy na powierzchnię, gdzie ostatnim punktem wycieczki była możliwość zakupienia pamiątek w przykopalnianym sklepiku.
Zwiedzanie kopalni soli pozostawiło w nas wspaniałe wspomnienia, uruchomiło wyobraźnię, rozbudziło ciekawość i było bardzo ważną podziemną lekcją.
Pełni wiedzy i wrażeń wróciliśmy do Czermina.